Lämna en kommentar

Inlagd på psyket

Sitter och tänker tillbaka på den natten jag låg på psyket.
Det var den 2 februari och det var bland de värsta nätter jag varit med om.
Jag fick insomningsmedicin men var så speedad att jag inte sov en enda sekund den natten.
Dessutom fick jag dela rum med en snubbe som var väldigt skum.
Han hälsade inte ens när jag kom in i rummet. Han låg hela dagarna och lyssnade på radio.
Antagligen var han fullproppad av lugnande mediciner.
Men jag var skiträdd att han var värsta psykfallet som skulle mitt i natten försöka mörda mig.

Madrassen i sängen var skit tunn så jag hade en oerhörd ryggvärk dagen efter.
Men som tur var blev det bara en natt på psyket. Läkaren förstod att jag inte var ute efter att ta livet av mig utan bara att jag behövde hjälp.
Och den hjälpen får jag nu.
Går hos den läkaren med ungefär 2-3 veckors mellanrum.
Ska även börja hos en sjukgymnast och lära mig avslappning och sånt.
Och det viktigaste av allt; jag ska få en psykolog eller terapeut att tala ut om all skit i hjärnan och förhoppningsvis kunna må bättre.

Just nu utreds jag för bipolär sjukdom, eller manodepressiv som det hette förr.
De första testerna tyder på att jag har det och ju mer jag läser om desto säkrare blir jag på att jag har det.
Men vi får se vad som händer.

Kommentera

