Lämna en kommentar

Jävla tankar

Klockan är 19.48 och tankarna växer sig starkare och starkare.
Funderar på att ringa akutpsyk men inser att det inte skulle hjälpa.
Jag vill inte bli inlagd igen.
Alternativen jag har just nu är dessa tre; skära sig i högra överarmen flera gånger, ta livet av mig (vill inte) eller ta min insomningsmedicin och sömnmedicin och hoppas jag hinner somna innan känslan att jag måste skära mig gör att jag verkligen gör det.
Testar med att trycka i mig medicin och ser vad som händer.

Känner att jag tappat kontrollen över mitt självskadebeteende.
Om jag inte skär mig så trycker jag i mig en massa godis och läsk, inte för att jag är sugen på det utan för att jag vill skada mig själv. Kan äta över ett kilo godis och dricka flera liter läsk på en dag och när jag sitter där och känner mig proppmätt och magen värker då börjar tankarna komma ”kom igen nu tjockis, ät mer” eller ”du är så jävla fet och ful och äcklig”. Och sen äter jag mer godis och mår ännu sämre av det.

Måste, nej fel ord för det finns inga måsten (återkommer till det längre ner), ringa allmänpsyk på måndag och kräva att få tala med min läkare. Ringde dit i måndags (det är fredag idag) och bad att han skulle ringa upp. I onsdags mailade jag honom men han har inte hört av sig än.

Nu till varför det inte finns några måsten.
Jag känner en sån enormt press och tyngd på mina axlar p.g.a. alla måsten att jag har insett en sak.
Det finns inga måsten. Det finns bara konsekvenser. Jag måste inte andas, konsekvens; Jag dör.
Jag måste inte titta på tv, jag måste inte äta min medicin, jag måste inte äta, jag måste ingenting.
Men det finns en jävla massa konsekvenser som vi tar som måsten. Men vi har alltid ett val.
Och då tänker du säkert; Men om du inte vill skära dig och säger att det inte finns några måsten utan bara konsekvenser så borde du kunna välja att inte skära dig.
Det stämmer till hundra procent. Jag kan välja att inte skära mig. Eller rättare sagt jag gör ett aktivt val att skära mig. Varför? För att konsekvensen av att inte göra det valet är att jag antagligen kommer ta livet av mig. Hittills har jag inte vågat se vad konsekvensen blir för jag vill inte dö.
Kanske inte det bästa svaret men det är min sanning just nu. Mitt val och min konsekvens.

Kommentera

