Lämna en kommentar

Medicinering check!

Sådär.
Nu är nattmedicinerna intagna.
Två stycken propavan för att få sova hela natten.
En Stesolid för att slappna av i kroppen.
Cirka 3-4 ml Theralen för att sova. (ska ta 1½ ml men har ökat självmant för att få effekt)
Och så en Stilnoct för att somna. De senaste nätterna har jag varit tvungen att ta en till för att kunna somna. Får se hur det blir inatt.
Känner mig lite lugnare i kroppen och jag har inte samma begär efter att skära mig längre.
Kanske är så jag ska klara av situationen när begäret kommer. Äta sömnmediciner och sova när som helst, vart som helst.
Fast då kommer jag ju att vända på dygnet och nu lever jag som en ”normal” människa gör. Jag somnar någon gång oftast vid nio tiden men det kan vara ibland så tidigt som 19.00-20.00 eller senare typ vid 23.00.
Och den senaste tiden har jag vaknat 07.00 men då har jag varit tvungen att sova en stund på dagen för att orka med dagen.

Känner mig lite påverkad av medicinen nu. Lite avtrubbad.
Får hoppas att lugnet i kroppen sprider sig och sen att den där härliga känslan kommer när ögonlocken blir tyngre och tyngre och allt blir svårare att uppfatta på tv:n. Brukar tvinga mig att försöka vara vaken då för att jag vet att ju längre jag fightas emot insomningsmedlet desto starkare sover jag när jag väl somnat. Så jag tar den fighten varje dag, jag längtar efter den fighten varje dag, och nu är snart dags att ta den fighten igen.
OM jag kan känna äkta känslor (oftast blandas känslor med varandra och oftas utplånar de sig själva till ett vakum eller ett tomrum i mitt inre) men om jag verkligen kan känna äkta känslor så är den känslan jag får när jag tar mina sömnmediciner Glädje.

Kommentera

