Lämna en kommentar

Fuck fuck fuck

Blir snart galen!!!!
Vill skära upp handleden hela tiden.
Det är den enda tanken jag haft i snart tre timmar.
Vill se blodet forsa ut ur armen.
Vill dö men ändå inte.
Hela jag är ett vakum.
Men ändå så måste det finnas något där inne annars hade jag ju skurit upp hela handleden.
Trodde jag kunde stilla begäret, demonen, monstret eller vad man ska kalla det jag har inom mig, genom att sätta ett rakblad mot handleden. Bara att känna den kalla metallen mot huden trodde jag skulle lugna mig. Det gjorde begäret större. Jag strök bladet mot handleden, inte för att skära utan bara för att få känna metallen. Genast blev det ett rött streck. Det rann inga droppar, det var bara ett rött streck. Det var allt som behövdes för att göra mig skräckslagen.
Det var beviset att jag kan gå över gränsen när som helst.

Så vad gjorde jag åt saken? Hur stillade jag begäret?
Jag skar mig i foten. Varför vet jag inte. Idiotiskt om man vill dölja sina skärsår. Folk kommer ju undra om man haltar. Men det var ytligt och det kom knappt något blod.
Stillade jag begäret?
Inte ett dugg.
Ser bilder hela tiden i skallen där min handleden är uppskuren och blodet rinner ut.
Det är den enda och äkta friheten!

Om jag kommer ta livet av mig ikväll?
NEJ!
Imorgon?
Knappast!
Trots ett enormt begär, trots att jag mår psykiskt piss så står jag ut.
Jag vet inte varför, jag vet inte vad mitt hopp är. Men det finns uppenbarligen där inne.
Men jag tänker avge ett löfte. Den dagen begäret tar över för mycket. Den dagen ringer jag akutpsyk.
Jag vill inte dö.

Det jag önskar är att få en diskussion med andra som har ett sånt begär inom sig, att få träffa och prata med människor som skär sig. Folk som förstår en utan att döma.
Har hittat en blogg som är liknande den här fast mer avancerad och i mitt tycke mycket bättre.
Funderar på att försöka ta kontakt med den personen och försöka starta en diskussion över mail.
Men samtidigt kan det vara farligt. Det kan ju bli triggande istället för lugnande.
Så just nu håller jag mig kall.
Ska ta sömnmedicin så stillas nog begäret för den här kvällen.
God natt!

Kommentera

