Lämna en kommentar

Hjärnan är en konstig maskin

Har ni tänkt på hur komplex och konstig hjärnan är?
Vissa hävdar att det bara är en maskin, ibland blir det fel i den precis som i vilken maskin som helst.
Och det stämmer ju till viss del. Vi är datorer. Vi samlar in information och lagrar den sen tar maskinen fram informationen oftast när man behöver den och avgör inom vilket användningsområde informationen ska delas in i.

Men min hjärna är verkligen skum.
Som jag berättat tidigare så får jag tankar, bilder, känslor och begär av att skära mig själv.
Dessa uppstår flera gånger per dag, varje dag.
Nyss satt jag och funderade på om jag ska köpa nya trädgårdsmöbler till min uteplats.
Sekunden senare såg jag hur jag skar mig lite för djupt i handleden, hur jag ringer 112 men jag förlorar för mycket blod innan de kommer och jag dör. Trots att jag inte ville dö.
Sen i nästa stund sitter jag och surfar runt på olika siter och kollar på trädgårdsmöbler igen.
Hjärnan är verkligen en konstig maskin…

Kommentera

