Lämna en kommentar

Numb

Numb är ett av minna favoritord i engelskan.
Det beskriver så bra det stadiet jag oftast är i.
Jag känner ingenting. Jag är ingenting.
Jag är bara….numb.

Ordet finns med i en av mina favoritlåtar; My guitar lies bleeding in my arms av Bon Jovi.
Där sjunger de så här:
I get so numb sometimes, that I can’t feel the pain.
Så är det ofta för mig.
Jag kan må så fruktansvärt dåligt inombords att jag tillslut inte känner någonting.
Jag kan skära mig hårt och djupt utan att känna något.
Jag kan slå allt vad jag har in i en vägg utan att känna nåt.
Men för mig handlar numb inte så mycket om fysisk smärta utan det är mer ett psykiskt läge.

Linkin Parks låt Numb beskriver det läget ganska bra.

http://www.youtube.com/watch?v=OC4v-3etsMA

Det är så jag oftast mår.
Men ibland tränger känslorna sig förbi det här ”numb” läget jag är i.
Det är då jag skär mig.
Så frågan är vad som är bäst?
Att känna absolut ingenting, eller att känna allt på en gång?

Kommentera

