Lämna en kommentar

Självmedicinering

Igår kväll satt jag uppe ganska länge (normalt tar jag sömnmedicinen vid 19-20 tiden och somnar runt 21.00) men igår tog jag inte medicinen förrän vid 22.30 ungefär. Anledningen var att jag ville bli ordentligt trött så jag kunde sova hela natten i soffan eftersom jag pissade ner sängen natten innan.
Så jag tänkte att rent logiskt måste jag ta lite för mycket medicin för att kunna sova i soffan eftersom jag aldrig sovit en hel natt i soffan utan bara några timmar som mest.
Så jag tog cirka 5ml Theralen (istälett för 1,5ml) och 3 Stilnoct (istället för 1).

Jag minns inte när men någon gång under kvällen stängde jag av tv:n. För den var avstängd när jag vaknade i soffan.
Jag vet inte vad klockan var när jag vaknade men uppvaknadet kommer jag aldrig glömma.
Skräcken som spred sig i kroppen, varenda muskel som spände sig, paniken som strömmade i blodådrorna.
Jag vakande av att jag inte kunde andas.
Varför jag inte kunde andas?
För att jag låg på rygg och tokspydde trots att jag sov. Och spyorna hamnade direkt in i munnen igen när jag spytt ut dem. Så jag höll på att kvävas av mina egna spyor.
Låg och spydde och hade panik i cirka fem minuter, sen gick jag på toa och tvättade rent ansiktet och munnen och sen la jag ett täcke i sängen och la mig på det.
Sen vaknade jag vid 10-tiden imorse. Känner mig som en zombie idag.
Men jag mår som jag förtjänar!
Jävla idiot att självmedicinera!

Ikväll blir det tidigt sänggående.
Ska ta sömnmedicinen redan vid 18-tiden tänkte jag.
Ska till massören imorgon klockan 11.00 och vill absolut inte missa det.
Det känns enormt mycket bättre sen förra gången och jag tror jag kommer bli i bra skick efter imorgon. Kommer fortfarande ha problem med ryggen men inte samma smärta.

Sen på eftermiddagen ska jag åka och kolla på trädgårdsmöbler.
Har hittat ett set i trä med två stolar, ett bord och en bänk som kostade 1500:- när jag var inne senast och kollade.
Men på deras hemsida står det att det kostar 1700:-. Men 200:- hit eller dit spelar ingen roll. Om jag vill ha det så köper jag det! =D

Kommentera

