Lämna en kommentar

Akutpsyk

Har suttit de senaste timmarna på akutpsyk.
Tappat lite greppet om verklighet och började skära mig i handleden.
Vid ett tillfälle var målet en av de ytliga venerna men jag skar aldrig så djupt.

Fick träffa en läkare som prata om hur man jobbar rent terapeutiskt.
Att vända det negativa till positivt.
Jag försökte få ut medicin för att få hjärnan lugn, typ amfetamin eller nåt sånt som folk med ADHD får men det får endast överläkare skriva ut och dessutom måste man ha den diagnosen.
Så hennes råd var att försöka tänka mer positivt, göra roliga saker och ta sömnmedicinen lite senare för att få en bättre dygnsrytm.

På tisdag ska jag träffa min vanliga läkare.
Får se vad som händer då. Hur som helst kan jag inte fortsätta som jag gör nu.
Vill inte skära mig men älskar det.
Vill inte dö men ibland drömmer jag om det.

Kommentera

