Lämna en kommentar

Träffa läkaren imorgon

I lördags var jag inne på akutpsyk.
Jag behövde hjälp med att få stark medicinering så hjärnan kunde slappna av.
Det kunde den jourhavande läkaren inte hjälpa till med.
Jag förstår henne. Det är så systemet funkar.
Hon körde sitt psykobabbel om att vända negativt till positivt eller iaf mindre negativt.
Som t.ex. jag sa att det kommer bli skit tufft att åka hem och klara sig själv.
Då ändrade hon meningen till att det kommer kännas tufft men jag kan stå ut till tisdag då jag får möta min läkare.
Visst det stämmer. Och det är sånt jag kommer få jobba med när jag får en psykobabblare. Men det var inte den hjälpen jag var där för.
Konsekvensen av detta blev att oron, ångesten och att hjärnan jobbade på högvarv, gjorde att jag skar mig flera gånger i handleden igår kväll.
Idag har jag också gjort det. Och jag kommer säkert skära mig lite ikväll och kanske även imorgon.
Då får de se konsekvenserna av deras eget agerande!
Jag menar inte det som ett hot utan bara som en realitet.

Kommentera

